Veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt een consult?

Een gemiddeld consult duurt 60 tot 90 minuten.

Is er een intake gesprek?

Voordat u start met consulten spreken we als eerste een intakegesprek af. Hierin vullen we samen een inschrijfformulier in en bespreken we de te volgen behandelingen. Ook ‘test’ ik door middel van spiertesten uit of en welke overgevoeligheden  (indien nodig) er zijn, zodat we weten waar de klachten vandaan komen. Een intake duurt 1,5 tot 2 uur.

Vanaf welke leeftijd kan er behandeld worden?

Er is geen minimum of maximum leeftijd.
Kleine kinderen zitten naast de moeder of vader en worden ‘getest’ via de vader of moeder.

Hoe worden allergieën getest?

Door middel van spiertesten wordt uw reactie op allergene stoffen getest.
De cliënt wordt in contact gebracht met de frequentie waar hij of zij gevoelig voor is.  De cliënt houd een buisje vast waarin de stof zit waar hij/zij gevoelig voor is.
Er wordt dus niet geprikt.

Doet de behandeling pijn?

Nee, sommige massagepunten kunnen een beetje gevoelig zijn maar pijn doet het niet.

Wordt er met medicijnen gewerkt?

Nee ik schrijf geen medicijnen voor, daarvoor kunt u bij uw arts terecht. Soms is er een aanvulling in de vorm van een voedingssupplement of remedie nodig.

Ik wil een consult annuleren, kan dat?

Een consult annuleren is mogelijk tot 24 uur van te voren of wanneer u een afspraak op maandag heeft, uiterlijk op vrijdag voor het consult.
Wanneer u binnen de termijn annuleert of niet of veel te laat komt op een afgesproken consult, wordt het volledige bedrag, ongeacht de reden in rekening gebracht.

Wordt een consult vergoed en wat zijn de kosten?

Vanuit een aanvullende verzekering wordt een consult of een gedeelte van het consult vergoed.

De kosten voor een intake zijn 80 euro en voor een vervolgconsult 65 euro.

Ik heb een klacht

Ik wil graag dat u tevreden bent over uw kinesiologisch consult.
Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn en wij komen er samen niet uit, dan verwijs ik u door naar de klachtenprocedure van de Landelijke Beroepsvereniging voor Natuurgeneeskunde. Zij bieden bemiddeling aan via de vertrouwenspersoon van de beroepsgroep. U kunt ook gebruik maken van de klachtenprocedure Wkkgz. Dit stelt u in werking door een mail te sturen naar het Nederlands Instituut voor Belangenbehartiging Integrale Gezondheidszorg (NIBIG). Het email adres is klachten@nibig.nl. Vervolgens zal Expertise centrum Klachten, Calamiteiten en geschillen zorg en welzijn Quasir B.V. in contact met u treden en een klachtenfunctionaris aanstellen. De geschilleninstantie waarbij ik ben aangesloten is Geschilleninstantie Zorggeschil. Daarnaast val ik onder het Tuchtcollege Complementaire Zorg(TCT). Het tuchtcollege bewaakt de kwaliteit van de beroepsuitoefening binnen de complementaire zorg.